Sunday, May 8, 2011

The lazy girl

Assalamualaikum.

Today I don’t feel like doing anything
I just wana lay in my bed
Don’t feel like picking up my phone
So leave a message at the tone
Cus today I swear im not doing anything.

Hee adakah anda tahuu lirik itu? yeay sudah semestinye Bruno Mars-The Lazy Song. Dan saya Si Lazy Girl. Harini mood aku seriously sebijik macam lagu tu okehh. Kau bayangkan pukul 6.40 aku bangun semayang subuh, lepas settle semayang aku terus lay down di atas katil dengan selesanya dan menyambung tidur sehingga pukul 9.30 pagi. Lopeh bangun tu den mencekik pulak. Mak aku beli murtabak do, faveret gwa. Memang sedap ah aku bedal en. Lepas da kenyang tgk tb pulak smpi kol 12. Tetibe mak ayh den nak balik kg pulak di Negeri Sembilan, kg apak ku ye. Balik hari je pun nak nengok nenek aku. Mak saya pulak orang Kelantan. Eceh sebok gak nak bgtau. Bile mereka dah nak bertolak, mak aku da pesan kepada anak daranya ni supaya kemas rumah. Aku pun seperti anak yang patuh hanya mengangguk sambil memberi pujian kepada mak aku sbb baju dia cantik harini. Eceh mentang2 hari ibu kan. Hihi. Haa bercakap pasal hari ibu ape yang korg hadiahkan kepada mak korg? Hadiah berupa ciuman kah atau pun barangan seperti bag kah, lipetik Simply Siti kah dan sebagainye? Aku macam biasa laa. beli present pun mak aku syg nak guna sepertimana aku belikan beg dompet utk dia. Hari esok dan seterusnya aku tgk berbalut plastik lagi beg dompet tu, bila aku tanya jawapan dai sangat membuat aku terharu. "Sayang la nak gune, gune time Hari Raya jela". So hadiah aku untuk Hari Ibu ni hanyalah million hugs and kiss for you bonda. Pesanan aku hargai dan sayangi lah ibu anda selagi mereka masih ada dimuka bumi ini. Salam

Oh bonda Ilapchuuuuu<3

No comments:

Post a Comment