Tuesday, February 1, 2011

Sakit perut+muntah2= ?

Salam. Semalam 31 Januari 2011, hari malang aku. Pepagi bangun aku rase sakit perut, tapi kali ni sakit perut yang lain macam. Memang dah jadi kebiasaan pagi2 mesti perut aku meragam. Bila pagi yang sgt sejuk menyukarkan aku untuk mandi air sejukk, so aku decide mandi air panas la. Dok tgh mandi la tekak aku terasa nak muntah, tp tkpe aku tahan lagii. Bila dah mandi and siap2 nak pegi keje, automatically aku berlari pg toilet pastu muntah. Eh ape jadi ni tetibe muntah? Dahtu muntah bukan keluar ape cam keluar air je, almaklum lah perut kosong. So aku rase aku muntah untuk jangkemase sekejap je la. Dahtu aku makan la roti sebelum pg keje. Bila dah otw ke bustop, dgn keadaan yang sejuk gile tu (dah la hujan 2 hari dari pg smpi ke malam), aku rase cam nak muntah lagi. Tp aku still boleh bertahan. Bila da naik bus, umang aiii sejuk nak mampuih. Terpakse ku tahan kesejukan tu walaupun pada hakikatnye aku dah tak dapek nak menanggung sejuk semulajadi yang dicampur dgn sejuk aircond tu. Bila bus dah smpi kat jalan chowkit, aku dah tutp mulut aku dgn tgn, sbb aku rase aku mmg nak muntah, muke aku pun dah mula berubah tahan sakit.



Bila smpi tmpt keje aku punch in then terus naik tangge ke floor 3, korg igt tgge dia sikit2 je ke? Dgn aku yang tgh nak menahan muntah tu ditambah dgn naik tangge, tercungap2 aku dibuatnye. Tapi betul gwa cakap lu, smpi kat toilet sekali lagi aku termuntah disitu, kali ni muntah aku lagi byk daripada biasa. Ya Allah aku da rase macam nak terkeluar ank tekak aku. Lepas beberape kali aku muntah kat tempat keje, aku decide nak call ayh aku suh amik. Bila sampai aku igtkan kitorg terus balik umah, tapi ayh nak ke kepong jap sbb ade hal. Aku pun terpakse lah ikut. Otw nak pg sane, aku mengadu kat mak aku yang aku nak muntah, cepat2 ayh berhenti kat shell dan aku termuntah sekali lagi disitu, si bonde pun belikan kan mineral water untuk aku. So lepas settle hal kat kepong tu, kitorg pun otw balik. Sampai dekat highway UIA tu, sekali lagi tekak aku rase semacam. Cepat2 aku bgtau ayh suh brhnti, tepat2 keta berhenti dgn rakusnye aku bukak pintu terus muntah dekat tepi highway tu. Dugaan betul la haritu.


Sesudah sampai kat rumah, aku salin baju and tido sbb kepale dah pening and badan aku pun dah tak larat. Dalam dua jam aku tidur, aku bangun terus berlari ke toilet dan muntah2 lagi. Hang tgk la, tak smpt aku nak menggeliat terus berlari ke toilet, tak gile dibuatnye. Letih aku asyik ulang alik ke toilet. Aku pun langsung tak usik makanan sbb tak bernafsu tgk makanan tu walau sesedap mane pun. Sampai ke malam muntah aku tak okay2 lagi. Aku terus muntah, muntah and muntah. Kenape perut aku buat hal ni? Tak cukup ke selame ni aku bg mkan kat kau? Smpi buncit sbb aku dok suapkan kau dgn makanan yang sedap2. Smpi hati kau balas aku camni. Huahua tacing dgn kau. Ya Allah berikanlah aku kesembuhan, Amin

No comments:

Post a Comment